Data publikacji:

Mobilny kelner – jaką pełni funkcje i jak może Ci pomóc?

Mobilny kelner

Wśród wielu przydatnych funkcjonalności gastronomicznych systemów sprzedażowych, warto wyróżnić narzędzie jakim jest tzw. „mobilny kelner”. Samo stanowisko sprzedaży POS znacznie usprawnia prace lokali gastronomicznych, przyspiesza proces składania zamówienia, ułatwia komunikację z kuchnią oraz pozwala na analizę sprzedaży, w pewnym sensie mobilny kelner to stanowisko POS, z tym że, no właśnie – mobilne. Ta funkcjonalność to przede wszystkim mobilna sprzedaż przy stolikach. Więcej na temat funkcjonowania i możliwości tego przydatnego narzędzia dowiecie się z niniejszego artykułu.

Mobilny kelner – jak działa?

Funkcja mobilnego kelnera to zwykle dodatkowy moduł w ramach systemu POS, bywa również tak, że stanowi w pełni funkcjonalne stanowisko sprzedaży, ale zainstalowane na urządzeniu mobilnym. W przypadku działania w formie dedykowanej funkcjonalności jak np. mobilny kelner dotykacka, możliwości mobilnego kelnera różnią się od możliwości stanowiska POS. Funkcjonalności mobilnego kelnera są okrojone względem głównego stanowiska sprzedaży, aby zwiększyć wydajność działań do których został on stworzony.

W najbardziej podstawowej wersji mobilny kelner służy do przyjmowania zamówień bezpośrednio przy stoliku, aby jeszcze szybciej mogło pojawić się ono na kuchennej drukarce zamówień lub ekranie KDS zainstalowanym na kuchni czy barze. Podobne działanie może zapewnić nam dodatkowe stanowisko sprzedaży, jak funkcjonuje to np. w systemie GoPOS. W obu przypadkach, dedykowanego narzędzia mobilnego kelnera czy w pełni funkcjonalnego stanowiska sprzedaży, instalujemy oprogramowanie na mobilnym urządzeniu, może być to tablet, smartfon czy też dedykowane do tego celu urządzenia.

Aplikacja na naszym urządzeniu mobilnym skomunikuje się z systemem w ramach sieci lokalnej lub chmury danych, w zależności od producenta oprogramowania. Pozwoli na przekazanie zamówienia na kuchnię, bar, rozliczenie płatności czy wydruk rachunku. W przypadku dedykowanych urządzeń z wbudowaną drukarką możemy nawet wydrukować rachunek bezpośrednio przy stoliku.

Mobilny kelner – dlaczego warto?

Jak w przypadku wielu innych rozszerzeń systemu sprzedaży, podobnie celem mobilnego kelnera jest zwiększenie wydajności sprzedaży oraz zapobieganie możliwym błędom. Porównując wykorzystanie mobilnego kelnera z tradycyjnym modelem, gdzie kelner notuje zamówienie na kartce lub je zapamiętuje, po pierwsze zyskujemy czas, tzn. nie czekamy aż kelner podejdzie do stanowiska sprzedaży, aby zabonować sprzedaż, po drugie, unikamy pomyłek, które mogą wystąpić przy przepisywaniu zamówienia z kartki na system POS.

W przypadku dużych lokali z wieloma kelnerami unikamy też kolejki kelnerów, którzy potrzebują dodać zamówienia do systemu. Dzięki funkcji mobilnego kelnera możemy również zwiększyć czas, jaki kelner spędza na sali, ponieważ nie musi podchodzić do głównego stanowiska, ale może na bieżąco monitorować sytuację na sali, dzięki czemu będzie sprawniej wychwytywał potrzebę domówienia czegoś, przy poszczególnych stolikach.

Jeżeli już wyposażamy kelnerów w dodatkowe urządzenie, możemy wykorzystać je również do jeszcze sprawniejszej komunikacji z kuchnią. Mianowicie na urządzeniu na którym kelner składa zamówienia bezpośrednio przy stoliku może odczytywać również wiadomości z kuchennego systemu KDS o statusie przygotowania konkretnych zamówień.

Mobilny kelner – ile to kosztuje?

Czy opcja przyjmowania zamówień bezpośrednio przy stoliku jest droga? Raczej nie, w przypadku mobilnego kelnera w systemie Dotykacka, możliwość podpięcia jednego urządzenia zyskujemy już w środkowym pakiecie komplet, a w wyższym możemy podpiąć ich nieograniczoną ilość. Opcja mobilnej sprzedaży przy stolikach będzie droższa dla użytkowników systemów, których producenci przewidzieli do tego celu kolejne stanowiska, w tym wypadku należy jednak pamiętać, że zyskujemy w pełni funkcjonalne stanowisko sprzedaży, co w praktyce pozwala nam nawet na zrezygnowanie ze stacjonarnego stanowiska. Takie rozwiązanie sprawdzi się szczególnie w mniejszych lokalach, gdzie kelner podchodząc do stolika może dosłownie zabrać ze sobą stanowisko POS, które funkcjonuje na przenośnym urządzeniu.

Mobilny kelner

Mobilny kelner – jaką pełni funkcje i jak może Ci pomóc?

System POS dla gastronomii

Chmurowe systemy POS dla gastronomii – Co je wyróżnia?

Integracja kasy fiskalnej z terminalem

Integracja kasy fiskalnej z terminalem – czy jest obowiązkowa?

Odwiedź nasz
salon w Krakowie!

Ks. Wincentego Turka 17/LU2, Kraków

GLOD Dariusz Głód • ks. Wincentego Turka 17/LU2 • 30-717 Kraków • NIP: 678-232-56-98 • REGON: 357028520 • mBank: 41 1140 2004 0000 3802 3138 8465